Bröderna Wallenberg och nazisterna — Bakom kulisserna

Kanske hinner historien ikapp dessa nu när Deep state ska rensas ut… ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Skrivet av PC En något kortare version av nedanstående texten skickades som insändare till Sydsvenska Dagbladet den 10 januari 2006, men fram till den 21 januari hade den inte publicerats. I artikeln ”En riktig svensk historia” (Sydsvenska Dagbladet 8 januari) angående TV-serien […]

Bröderna Wallenberg och nazisterna — Bakom kulisserna

Bröderna Wallenberg och nazisterna

Kanske hinner historien ikapp dessa nu när Deep state ska rensas ut…
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Support the New Wallenberg Chair

Marcus och Jacob Wallenberg

Skrivet av PC

En något kortare version av nedanstående texten skickades som insändare till Sydsvenska Dagbladet den 10 januari 2006, men fram till den 21 januari hade den inte publicerats.

I artikeln ”En riktig svensk historia” (Sydsvenska Dagbladet 8 januari) angående TV-serien om Wallenbergs skriver chefredaktör Heidi Avallan att den “ger nytt bränsle till debatten om finansfamiljens kontakter med Hitlertyskland”.

Kongl. Invalidinrättningen på Ulriksdal. Anteckningar. [Utg. av ...

En debatt är helt onödigt, eftersom fakta i målet presenterades i “Affärer till varje pris” (Wahlströms förlag, 1989). De holländska forskarna Gerard Aalders och Cees Wibes visar i boken att Jacob och Marcus Wallenberg fick rejält betalt av IG Farben, Bosch och andra tyska företag för att kamouflera ägandet av tyska dotterbolag i USA. Detta för att skydda dem från konfiskering genom USA:s Enemy Property Custodian, “en federal organisation med befogenheter att ingripa mot bolag som ägdes av företag i länder med vilka Förenta staterna låg i krig”. Brödernas agerande var rent av kriminellt.

Uppgörelsen med bl a Farben och Bosch ägde rum 1939 och innebar att företagen hade rätt att köpa tillbaka aktier till ett förutbestämt pris inom två år efter slutet av det kommande kriget. Bröderna Wallenberg var alltså införstådda med och hade ingen invändning mot Hitlers planer för storkrig.

IG Farben var på 30-talet världens största företag. IG Farben ägde en del av Auschwitz och tillverkade dessutom giftgasen Zyklon, vilken användes för storskaliga avrättningar i de nazistiska koncentrationslägren. Det var en direktör i IG Farben som tog fram krigsupprustningsplanen 1936 för Hitlers regering. Bosch var en huvudleverantör till den tyska krigsindustrin, och liksom IG Farben och många andra stora tyska företag betalade Hitlers SS för leverans av slavarbetare. Det är omöjligt att J och M Wallenberg inte kände till dessa förhållanden.

Aaldes och Wibes visar också att Jacob och Marcus köpte stöldgods inklusive aktier och diamanter från nazisterna. När boken Affärer till varje pris publicerades i Sverige uppmanades familjen Wallenberg att dementera dessa och andra uppgifter. Det har de aldrig gjort.

Dessutom visar Aaldes och Wibes att det Wallenberg–kontrollerade företaget SKF aktivt verkade för att strypa leveransen av bl a kullager till försvarsindustrin i USA och i stället levererade produkter från sina amerikanska fabriker till Nazityskland genom dotterföretag i Sydamerika.

Jacob Wallenberg “utnämndes 1941 av Hitler till ‘Kommendör av Tyska örnens förtjänstorden’ som förlänades endast ett fåtal utlänningar som gjort Tredje riket synnerligen stora tjänster”. Marcus var tillräcklig slug för att inte ta emot en orden från Hitler och lyckades efter kriget att framstå som en vän av de allierade. Men han var lika djupt insyltad som Jakob i det kriminella samarbetet med nazisterna.

Med tanke på de olika former av stöd som nazisterna fick av Sveriges regering under andra världskriget, t ex transport av trupper i SJ:s tåg samt utnyttjande av Bromma flygplats för militära ändamål, var Marcus och Jacobs vinstbringande samarbete med nazisterna sannerligen en “riktigt svensk historia”.

Published by samo lucija

http://glasnik-sim.hr/prvi-dan-devetnice/ https://www.youtube.com/watch?v=QeKuqtTT1H PRESVETO TIJELO I KRV KRISTOVA. TIJELOVO Svetkovina (četvrtak nakon Presv. Trojstva) VEČERNJA MOLITVA Isuse, ostavio si nam Sebe u sakramentu svoga Tijela i Krvi. Dao si nam neizreciv dar. Dar bogat ljubavlju. Darovao si nam čitavog Sebe. Hvala Ti, Isuse. Hvala Ti, Isuse, što si oduvijek bio čovjek blizine. Uz Tebe se svatko osjećao prihvaćen i ljubljen. Nitko nije imao dojam da si ga olako shvatio ili površno slušao. I danas je tako, Isuse. Utaži, Gospodine, moju glad za osobom povjerenja, osobom koja ima vremena i ljubavi za drugoga. Osobom koja ne važe, koja ne mjeri, koja nije zaokupljena prvenstveno sobom. Koja zna čuti nečije teškoće i onda kada samo šutnja progovara. Osobom koja će bez uvrijeđenosti saslušati ono što možda i ne želi čuti. Pomozi mi da tu osobu tražim jedino u Tebi. Znaš i sam koliko sam puta ranjena zbog neprisutnosti osoba koje bi mi trebale biti blizu. Razočarana jer se netko od najbližih ne sjeti da mi je potreban ili se ne sjeti nečega što nije trebao previdjeti. Boli me kada primijetim da me netko uopće ne sluša ili me potpuno ignorira. Gospodine, pomozi mi ispuniti te praznine. Pomozi mi drugome biti poput Tebe. Biti netko tko zna drugome biti blizak, tko zna biti bližnji. Biti netko tko ima vremena i ljubavi za drugoga. Isuse, održao si svoje obećanje da ćeš biti s nama u sve dane do svršetka svijeta. Dao si nam sebe u Kruhu života. Na Tebe više nitko ne mora čekati, Isuse, u svakom času si sama prisutnost. Na svakoj Misi, u svakoj Pričesti. Hvala Ti, Isuse, na tom daru. Hvala ti što se i meni daruješ svojim Tijelom i svojom Krvlju. Više nisam sama, nisam prepuštena samoj sebi. Hvala Ti, Isuse …Suzana Monika Suzana Monika IL SORRISO DI MARIA 7 mtSptoniuhsaceormed · Santa Madre di Lourdes, madre degli infermi, poni sotto il tuo manto i malati terminali. Accoglili sotto il tuo Santo Manto e dona pace e Serenità alle loro famiglie. Heliga Lourdes moder, sjuka moder, sätt dödssjuk under din mantel. Välkomna dem under din Heliga Manto och ge fred och stillhet till deras familjer. Redigera eller ta bort detta Gilla · Svara · 1m Suzana Monika Suzana Monika Fani Kovač‎ till Jezus te ljubi ♥ Jesus loves you 5tS Stponcsoreigdocfmf · Tolaži Oče žalostne otroke! Tolaži Oče žalostne otroke, ki v stiskah in nemiru trepetamo, priznanja in ljubezni ne poznamo, slabotne nam in vklenjene so roke. Trplenje reže rane nam globoke in križ težak nam upogiba ramo. Srce je v najbritkejših urah samo: suh list na sredi reke je široke. Tolaži Oče žalostne otroke: poslal je Sina ,da za nas trpi. Poslal Edinca,da za nas umre! Objele so nas prebodene roke in dvigajo nas tja,kjer angeli nas venčajo,se z nami vesele. Kristus je Bog z nami. in sicer je navzoč in deluje v Cerkvi in po Cerkvi. Cerkev je po Kristusovi in po Božji volji orodje odrešenjskega Božjega delovanja. *Pod tvoje varstvo pribežimo,o sveta Božja Porodnica*. * O Marija,Ti vedno siješ na naši poti kot znamenje odrešenja in upanja.* AMEN! Bekväm far till ledsna barn! Bekväm far ledsna barn, som vi darrar av problem och ångest, Vi vet inte igenkänning och kärlek, Våra händer är svaga och handbojor. Att lida skär ner våra sår djupt och ett tungt kors böjer vår axel. Hjärtat är bara i snabbaste timmarna: Torrlövet mitt i älven är brett. Bekväm far till ledsna barn: han skickade sin son för att lida för oss. Skickat en Edinburgh för att dö för oss! Vi blev kramade av de piercade händerna och de lyfter upp oss där änglar är de gifter sig med oss, de är nöjda med oss. Kristus är Gud med oss. och det är närvarande och fungerar i kyrkan och efter kyrkan. Kyrkan är ute efter Kristus och enligt Guds vilja, verktyg frälsningen av Guds agerande. * Vi springer under din vård, åh Guds fosterland *. * O Mary, du skiner alltid på vår väg som ett tecken på frälsning och hopp.* ÄNDRA! · Betygsätt den här översättningen La Luce Di Maria È Nei Nostri Cuori. har lagt till ett 3D-foto Isgånarutc mkolgaScf.fgpo 0in7Ss:4oitredd8 · ‼️⚜️✨‼️⚜️✨‼️⚜️✨‼️⚜️✨ ‼️⚜️‼️Gesù all'anima:‼️⚜️‼️ Abbracciati alla mia Croce e cerca conforto e la forza nelle tue pene da me, crocifisso per te. Abbi fede nel mio amore che non ti abbandona e nella protezione di Maria, che ti è Mamma amorosissima. Tu soffri nel tuo interno e non sai manifestare le tue pene, ma io le vedo e ti consolo con grazie speciali di amore. Ti benedico con la tua famiglia. ‼️⚜️✨‼️⚜️✨‼️⚜️✨‼️⚜️✨ ‼️⚜️!! ️ Jesus till själen :‼ ️!! ️ Omfamna dig till mitt kors och sök tröst och styrka i dina sorger från mig, korsfäst för dig. Tro på min kärlek som inte överger dig och på skyddet av Mary, som är underbar mamma. Du lider inuti och du vet inte hur du ska visa dina sorger, men jag ser dem och trösta dig med ett speciellt tack av kärlek. Jag välsignar dig med din familj. Redigera eller ta bort detta Gilla · Svara · 1 min. Suzana Monika Suzana Monika amen https://www.facebook.com/photo.php?fbid=407414197090353&set=gm.3643338919056069&type=1&theater

Join the Conversation

1 Comment

  1. VARFÖR INTE SAINT BARTHOLOMY SVENSK SLAVÖ ?Bön om Kristi blodBön om Kristi blod 0 9095 9
    redaction 9 Läser Min
    Bön om Kristi blod. Bland alla de element som vi har i den katolska kyrkan är Kristi blod en av de mest kraftfulla och det är därför det finns bön till Kristi blod.

    Det är ett element som fortfarande lever fram till idag eftersom det fortfarande ligger i de sårade händerna på den uppståndna Jesus Kristus. Vår tro håller bilden av Jesus vid liv på korset där hans blod rinner för mänsklighetens kärlek.

    Oavsett vilken begäran vi har, tror vi att Kristi kraftfulla blod har tillräckligt med kraft för att ge oss det vi ber om.

    Bön kan göras var som helst och allt som behövs är att ha tron ​​på att miraklet beviljas oss.

    Innehållsindex
    Är bönen om Kristi blod kraftfull?
    Kristi blodbön för barnen
    Kristi bönblod för svåra fall
    Bön till Kristi blod för att fördriva problemen
    Av skydd med Kristi blod
    Bön för vardagen
    Är bönen om Kristi blod kraftfull?
    Bön om Kristi blod
    Alla böner till Gud är kraftfulla.

    Om du ber med tro kommer du att ha allt du letar efter.

    Tro och tro på kraften hos vår Herre Jesus Kristus.

    Kristi blodbön för barnen
    Åh min far, jag kommer för att tigga dig och ber dig att höra min röst, jag är orolig, förbjuden så att min son flyttar sig bort från dåligt sällskap och inte faller i konsumtion av droger, alkohol, han går igen skolan, jag ber dig av hela mitt hjärta om kraften i Jesu Kristi blod, Herre, gör honom till en bra man igen.

    Herre, vår himmelske Fader, rena vår sons själ, rena honom från ondska, hat, förargelse, rädsla, ångest, ensamhet, sorg och smärta … genom ditt blod ber vi dig omvandla honom till en varelse som älskar andra , glad, lugn, snäll, utan rädsla, som överför kärlek, utan ångest, formar andan skyddar den med ditt dyrbara blod.

    Barmhärtiga Gud, du som vet allt, som ser allt, ger oss visdom eftersom vi är föräldrarna vi är och vi vill bli bättre, hjälp mig att förstå med dem, vi vet hur gammal du är och det är när de är mer rastlösa och / eller upproriska.

    Åh, Jesus Kristi välsignade blod utgjorde Jesus på vår son, ditt välsignade och renade blod, så att det kan ge honom styrka.

    Jag ber dig från djupet av min varelse.

    Amen.

    Du kan be bönen om Kristi blod för barnen med ditt barn.

    Barnen med de vackraste sakerna som kunde ha hänt oss. de är frukt av vår kärlek och vi tar emot dem i denna värld full av glädje med tro på att allt kommer att fungera för dem i livet.

    Men det finns tillfällen då vi som föräldrar lever upplevelser som inte är trevliga och det är när blodet kan Christ Det blir vårt enda hopp.

    Att be om våra barn är den modigaste kärlek vi kan göra.

    Kristi bönblod för svåra fall

    O Jesus Jesu Kristi välsignade blod, oklanderligt, mänskligt och gudomligt blod, tvätta mig, rena mig, förlåt mig, fyll mig med din närvaro; Renande blod som du ger styrka, jag älskar dig i din eukaristiska närvaro på altaret, jag tror på din kraft och söthet, jag litar på dig för att bevara mig från allt ont och jag ber dig från djupet av mitt varelse: penetrera min själ och Rengör det, fyll mitt hjärta och bländ det.

    Dyrligt blod utgjutit på korset och bankande i Jesu heliga hjärta, jag älskar dig och erbjuder dig i hyllning min beröm och kärlek, och jag tackar dig Herre ditt blod och ditt liv eftersom tack vare dem män har vi räddats och vi får försvar innan Allt dåligt runt oss.

    Åh Jesus, som har gett mig ditt blods värdefulla gåva, och på Golgata, med mod och generös övergivande, rensade du mig från alla fläckar och hällde priset på min inlösning; O Kristus Jesus, som är mitt liv på altaret, du kommunicerar livet till mig, du är källan till alla kända nådar, och Guds stora gåva till hans barn, du är testet och löften om evig kärlek till oss.

    Jag uppskattar alla möjligheter som jag har räddats och skyddats med din styrka och kraft, som håller mig i säkerheten om den absoluta förståelsen av mina svagheter, min sårbarhet och din förmåga att skydda mig från det onda som omger mig, av djävulens lurar som alltid kläder oss utöver våra styrkor och möjligheter.

    Tack för att du är ett kungligt blod som befriar vårt liv från mörker och från de ondskapens instrument som ofta kommer att skada oss.

    Amen.

    Kristi blod grodde i det ögonblick då han gav sitt liv för mänsklighetens kärlek och i det koncentreras Guds kraft för att ge oss de mirakel vi behöver.

    Det kan vara svåra förfrågningar. Sanna mirakel där bara en övernaturlig kraft kan agera och det kan vara kraften i Kristi blod.

    Denna bön kan göras med familjen eller en vän, det viktiga är att veta att vi måste tro, det är det som garanterar att bönen är effektiv.

    Bön till Kristi blod för att fördriva problemen

    Problem, i de flesta fall, stämmer inuti oss och skadar dig. Vi tillbringar sömnlösa nätter bara för att tänka på den problematiska situationen vi har och det ger oss fysiska konsekvenser som är väldigt irriterande.

    Att kunna utvisa problemen utanför oss, från våra hem och även utanför våra nära släktingar är en nödvändig handling och i detta kan kraften i Kristi blod hjälpa oss.

    Be med denna specifika begäran och tro att Herrens svar är på väg.

    Av skydd med Kristi blod

    Lord Jesus, i ditt namn och med kraften i ditt dyrbara blod förseglar vi varje person, fakta eller händelser genom vilka fienden vill skada oss.

    Med Jesu blods kraft förseglar vi alla destruktiva krafter i luften, på jorden, i vattnet, i elden, under jorden, i naturens sataniska krafter, i helvetes avgrund och i värld där vi kommer att röra oss idag.

    Med kraften i Jesu blod bryter vi all den inre störningen och handlingen hos den onda.

    Vi ber Jesus att skicka den välsignade jungfrun till våra hem och arbetsplatser tillsammans med Saint Michael, Saint Gabriel, Saint Raphael och hela hans domstol i Santos Angeles.

    Med kraften i Jesu blod förseglar vi vårt hus, alla som bor i det (namnge var och en av dem), folket som Herren kommer att skicka till det, liksom matoch de varor som Han generöst sänder oss för vår underhåll.

    Med kraften i Jesu blod tätar vi jorden, dörrar, fönster, föremål, väggar och golv, luften vi andas och i tro placerar vi en cirkel av hans blod runt hela vår familj.

    Med Jesu blods kraft förseglar vi de platser där vi ska vara i dag, och de människor, företag eller institutioner som vi kommer att ta itu med (namnge var och en av dem).

    Med kraften i Jesu blod förseglar vi vårt materiella och andliga arbete, vår hela familj och våra fordon, vägar, flyg, vägar och alla transportmedel som vi kommer att använda.

    Med ditt dyrbara blod förseglar vi handlingarna, hjärnan och hjärtan hos alla invånare och ledare i vårt hemland så att din fred och ditt hjärta äntligen kommer att regera i det.

    Vi tackar dig Herre för ditt blod och ditt liv, för tack vare dem har vi räddats och vi är bevarade från allt ont.

    Amen.

    GloriaTV
    Denna bön om skydd med Kristi blod är mycket stark!

    Vi kan be att Kristi kraftfulla blod täcker oss som en mantel av skydd omkring oss så att den onda inte rör oss. Varken vi eller våra barn eller någon av vår familj och vänner.

    Som det hände i nytt testament som stänkte blod på husens linser som en symbol för skydd, på samma sätt genom tro som vi idag ber om att Kristi blod är besatt vid ingången till våra hem och om oss och skydda oss från allt ont.

    Bön för vardagen

    Min Gud kommer till min hjälp, Herre, skynd dig att hjälpa mig.

    Jag åberopar det kraftfulla skyddet av Kristi dyrbara förlossningsblod, universumets kung och kungarnas kung.

    I Gud Faderns namn, i Guds sonens namn och i Guds namn den Helige Ande: med kraften i Jesus Kristus, Herrens blod, förseglar jag och skyddar, skyddar och förseglar min medvetna, omedvetna, undermedvetna, min anledning, mitt hjärta, mina känslor, mina sinnen, min fysiska varelse, min mentala varelse, mitt materiella varelse och min andliga varelse.

    Min Gud kommer till min hjälp, Herre, skynd dig att hjälpa mig.

    Allt jag är, allt jag har, allt jag kan, allt jag vet och allt jag älskar är förseglat och skyddat med kraften i Jesu Kristi Herrens blod. Min Gud, kom till min hjälp, Herre, skynd dig att hjälpa mig.

    Jag förseglar mitt förflutna, mitt nuvarande och min framtid, jag förseglar mina planer, mål, drömmar, illusioner, allt jag gör, allt jag börjar, allt jag tänker och gör, det är väl förseglat och skyddat med kraften i Jesu Kristi blod Herren. Min Gud, kom till min hjälp, Herre, skynd dig att hjälpa mig.

    Jag förseglar min person, min familj, mina ägodelar, mitt hus, mitt arbete, mitt företag, mitt släktträd, före och efter, allt är förseglat och skyddat, med Jesu Kristi Herrens blods kraft.

    Min Gud kommer till min hjälp, Herre, skynd dig att hjälpa mig.

    Jag gömmer mig i såret på Jesu sårade sida, jag gömmer mig i det obefläckade hjärtat av den välsignade jungfruliga Maria, så att ingenting och ingen kan påverka mig med deras ondska, deras dåliga ord och handlingar, med deras dåliga önskemål eller med deras bedrägerier, så att ingen kan skada mig i mitt känslomässiga liv, i min ekonomi, i min hälsa, med deras sjuka skickade, med deras avund, med deras onda ögon, skvaller och förtal, inte heller med magi, trollformler, trollformler eller hexes.

    Min Gud kommer till min hjälp, Herre, skynd dig att hjälpa mig.

    All min varelse är förseglad, allt omkring mig är förseglat, och jag ……. Jag är evigt skyddad med vår förlossares dyrbara blod.

    Amen, amen, amen.

    Be den bön Kristi blod för varje dag med stor tro.

    Detta är en anpassning som hjälper oss att hålla tron ​​levande i familjen såväl som att främja varje medlems fysiska och andliga enhet.

    Det kan göras på morgnarna för att presentera den nya dagen före all mäktig Guds närvaro. Du kan göra nio dagar långa meningssekvenser eller göra en spontan bön. Det viktiga är att inte sluta göra det.

    Det finns tidsålder där tro verkar mycket lätt att bryta och det är i de stunder där dagliga böner börjar bära frukt. Att be om att Kristi blod är välsignad med vår dag är viktig och kraftfull.

    Att alltid tro att Kristi blodbön har makt.

    Like

Leave a comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Get started
%d bloggers like this: